Alla inlägg den 7 september 2014

Av sanna - 7 september 2014 10:19

Ja det här va en lärosam kläckning, full av googlande! Jag hoppas jag kan hjälpa någon annan som för första gången ska kläcka fram vaktlar.

3 av 5 vaktlar började tidigt få problem med att stå/gå. Benen åkte bara åt sidorna och de blev liggande på mage.

Jag har haft tidningspaper i botten men det kommer jag inte ha till nästa kläck!

Nu ligger det en frottéhandduk till underlag, det hjälpte lite men största hjälpen fick jag genom mitt googlande inatt.

Kl 01 inatt gick jag in till vaktelungarna och tejpade deras ben så att de inte kunde glida isär mer än "axelbredd".

Å trot eller ej!!!! En av dem svarade jätte bra på metoden :-D Han/hon går som aldrig förr! Den andra håller på och övar in sig med tejpen men med fina framsteg.

Jag lägger upp en bild så ni lättare kan se och förstå.

Ovido - Quiz & Flashcards