Alla inlägg den 3 september 2014

Av sanna - 3 september 2014 12:15

Jag har varit såååå orolig!

I mitt första försök att föda upp vaktlar i äggkläckare så har jag googlat en massa och haft kontakt med Mari som jag köpte mina första ifrån.

Jag har använt mig av en helautomatisk äggkläckningsmaskin, Covatutto 16L.

Över allt på nätet så står det att vaktlar föds mellan dag 15-18.....

Så på dag 19 kunde jag inte låta bli....
Aja baja Sanna, men av mina 22 ägg hade ju ingen kläckts!
Jag öppnade upp maskinen snabbt och började pilla upp ett ägg, som jag två dagar tdigare sett röra sig. Jag ville se om den fortfarande levde eller vad som hänt med tanke på att INGEN kläckts av mina 22 ägg.

Den levde, men dog inom kort :-(

Jag sprayade vatten på insida väggar och stängde snabbt. Hörde av mig till Mari som sa åt mig att vänta då det kan ta 21 dagar....

Varför finns inte den information på nätet!!!!!!
Över allt skriver man bara 15-18 dagar. Ingen info om att det uppenbarligen kan ta 22 dagar.

Idag, dag 22 har det hänt mycket, ägg på ägg kläcks och jag och barnen har beskådat de fina små liven. VÄLKOMNA <3

Ovido - Quiz & Flashcards